srijeda, 7. rujna 2016.

Isus posjećuje grad, praćen kontroverzom

Kad bi vodeći mediji izvještavali o Isusu onako kako izvješćuju o Majci Terezi *

Jeruzalem Isus iz Nazareta, galilejski propovjednik kojega sljedbenici nazivaju "Mesija", posjetio je grad Nain jučer, privlačeći mase privrženika. Također ga prati sve veća kontroverza oko njegove službe, njegovih takozvanih iscjeljenja i njegova druženja s nekim bogatim dobročiniteljima.

Posjet Nainu, selu blizu njegova grada, trebao je biti stanka od tjedan dana odmora za Nazarećanina i njegove sljedbenike. No, dok je bio tamo, prema nekoliko očevidaca, Isus je došao na sprovod mladoga muškarca, koji je umro nakon bolesti, koja nije objavljena. Prema njegovim sljedbenicima, kada je Isus dodirnuo pokrovno platno, mrtvac je ustao.

"Bilo je to nevjerojatno", rekla je njegova majka Sara, odnedavno udovica, koja je plakala prolazeći ponovno kroz priču. "Bio je mrtav, a sada je živ!"

Drugi nisu bili uvjereni. "Bilo je očito da je spavao", rekao je Jakov (23), koji nije htio reći svoje prezime. "Moglo bi se reći da baš i nije bio mrtav", rekla je njegova sestra Ester (21). Prema nekoliko drugih svjedoka, navodno ozdravljenje bilo je izvor velike kontroverze, pa čak i tučnjave.

Ozdravljenja kritizirana kao "selektivna"

Galilejci i Judejci najvećim dijelom vole Isusa (32). Karizmatičan propovjednik, prijatelj siromašnima, i, kako njegovi sljedbenici tvrde, "čudotvorac", on privlači mase poštovatelja.

"S njim sam od početka", rekao je Petar (43), bradat muškarac koji je ostavio uspješan ribarski posao u Kafarnaumu, kako bi slijedio čovjeka kojega zove Mesijom. "Vidio sam iz prve ruke njegovo služenje u liječenju bolesnih. Hromi hodaju, gluhi čuju, a slijepi vide."

Njegov se mlađi brat Andrija (40) brzo složio. "Vidio sam to svojim očima!"

Drugi, kao što pokazuje primjer brata i sestre u Nainu, nisu tako sigurni o čudesima.

Daleko od toga da su oni jedini koji sumnjičavim očima gledaju na bivšega drvodjelju iz Nazareta. 

Ostali, nadalje, kritiziraju nešto drugo: Isusov izbor ozdravljenja. Rahela (27), ribarova žena iz Kafarnauma, pripovijeda sada svima poznatu priču kako je Isus izliječio čovjeka s "nečistim duhom", kako su ga lokalci nazivali. Jednoga jutra u kafarnaumskoj sinagogi, očito poremećen muškarac je susreo Isusa. Nakon susreta, svi se slažu, utvrđeno je da je čovjek pri zdravoj pameti.

"Zašto nije izliječio sve u Kafarnaumu?", pitala je Rahela, ponavljajući pitanje koje je postavljeno u novoj knjizi, Smiješni Mesija, s razdirućom kritikom Isusa, čiji je autor Cir iz Cezareje, popularni cinik. Jedna od najtežih optužbi iz ovoga bestselera, jest ono što autor naziva Isusovom "selektivnošću" kod liječenja.

Rahela je ispravno primijetila da je bilo poznato da su toga dana mnogi drugi u Kafarnaumu bili bolesni. "Moja majka ima vodenu bolest. Moj brat ima loša leđa. A ja imam migrenu. Isus se nije potrudio ni upitati želimo li mi biti izliječni."

Nadalje, navode kritičari, ako Isus brine o bolesnima, zašto ne bi izgradio pravu bolnicu ili sklonište?

"On je drvodjelja, zar ne?", navodi Rahela. "Izgradi nam bolnicu!"

Matej, bivši carinik iz Kafarnauma, koji slijedi Isusa kao "apostol", zainteresirao se kad je čuo ove kritike.

"Nije on zbog toga ovdje!", rekao je. "Drugi to rade. On jednostavno pomaže ljudima dok ih susreće."

Cinik iz Cezareje

"To je njegova uobičajena obrana", kaže Cir, kojega je vaš izvjestitelj kontaktirao preko glasnika. "I to je apsurdno."

Cir, široko poznat predavač i autor nekoliko knjiga o ciničkoj filozofiji, prvo je ukazao na Isusov neuspjeh u uspostavljanju suvremenih sadržaja za bolesne. "On je navodno zabrinut za bolesne. I sigurno poznaje liječnike. Ali jeste li vidjeli da uspostavlja bolnice, ili da se brine za njih na sustavan način? To je sve za pokaz. Čovjek je prevarant. I još gore, nesmotren je. Ohrabruje ljude, svojim takozvanim izlječenjima, da ne traže pravu medicinsku skrb. Smatram ga jednim od najopasnijih živućih osoba."

Tijekom protekle tri godine, Isus je navodno izliječio 27 osoba, mješavinu paraliziranih ljudi, slijepih prosjaka, gubavaca, pa čak i slugu rimskoga stotnika. Za komentar smo dobili samo jednoga, paraliziranoga muškarca koji je rekao da je mnogo godina sjedio uz kupalište Bethzatha u Jeruzalemu, te prošloga mjeseca susreo Isusa.

Upitan osjeća li da bi Isus trebao osnovati sklonište za paralizirane ljude, ili ih pokušao liječiti suvremenijim metodama, rekao je: "Sve što znam jest da me je izliječio." Muškarac, koji je stajao uspravno tijekom razgovora, sebe sada opisuje kao jednoga od Isusovih sljedbenika.

No, kritika koja se pokazala najustrajnijom, jest Nazarećaninova "selektivnost", što je iscrpno detaljizirao u svojoj knjizi. Da Isus liječi, piše Cir u Smiješnom Mesiji, zašto on ne bi izliječio sve u Galileji i Judeji?

"Očito je da mu je važna samo slava", tvrdi Cir, koji živi na velikom posjedu u Primorskoj Cezareji.

"A ja čak nisam siguran ni za ta iscjeljenja. Kako možete vjerovati osobi koja je izliječena? Oni su obično siromašni i učinit će sve za nekoliko šekela. On ih iskorištava. To je odvratno."

Objeduje s bogatašima?

Jedna od osobina koje se najviše povezuju s Isusom, jest njegov jednostavan životni stil, koji oponašaju i njegovih sljedbenici. Oni nemaju imovine, jedu ono što mogu, i često spavaju uz cestu.

"Blago siromasima", naposljetku, jest jedna od Nazarećaninovih najpoznatijih izreka, koja se pojavljuje na natpisima čak i u najsiromašnijim gradovima. Za mnoge siromahe, Isus je junak.

Ali ne za Jeremiju (27), nezaposlenoga grnčara iz Jerihona.

Prošle godine, kad je Isus došao u taj grad, priča grnčar, večerao je u kući glavnoga carinika u tom kraju, starijega čovjeka po imenu Zakej. Prema Jeremiji, carinik se uspeo na smokvino drvo, kako bi mogao vidjeti propovjednika dok je prolazio kroz grad s velikim mnoštvom.

"Bilo je to užasavajuće", kaže Jeremija, vidno uznemiren tim sjećanjem. "Zakej me je prevario, a Isus jednostavno kaže da ide večerati u njegovoj kući. Sada se Zakej može hvaliti kako mu je Isus bio na večeri. Pitam se koliko je novca Isus dobio od toga?"

Pitanje je sve češće, ali i neugodno: Koliko je siromašan Isus?

Jakov (19), mladi sljedbenik iz Betsaide, energično je branio svoga vođu: "Nema ljage na njegovu imenu. On hvali siromaštvo. Traži od nas da ne nosimo ništa sa sobom. Kako to svi ne mogu vidjeti?"

"Sve što sam ja vidio", kaže Jeremija iz Jerihona, "bio je netko tko objeduje s bogatašima. Vi sami izvucite zaključke."

Mesija ili varalica?

Uspavani grad Nain naelektriziran je Isusovim posjetom i navodnim iscjeljenjem mladića, po gotovo svim izvješćima. Njegova je majka priredila Isusu veliku proslave sljedećega dana - s najskupljim vinima.

Ipak, kao i s većinom njegove "službe", konačan rezultat događaja u Nainu tek treba sagledati. Hoće li njegovo najnoviji navodno "iscjeljenje" ušutkati kritičare koji ga optužuju za zanemarivanje sustavnijeg pristupa bolesti i siromaštvu? Ili će jednostavno ohrabriti one koji ga osuđuju zbog njegove "selektivnosti"?

Isusa osobno nismo mogli dobiti za komentar, što je tipično za njegov ustaljeni odgovor prema kritičarima. Ali njegov blizak suradnik Petar izjavio je izvjestitelju: "Oči imate, a ne vidite."

Drugi se pitaju ima li uopće nešto za vidjeti.

(Izvor)

* O kakvim je kritikama na Sveticu riječ, može se naći u pregledu koji donosi First Things. (op.prev.)

Nema komentara:

Objavi komentar